Cégcsoportunk a lehető legalacsonyabb költségszinten tartható rendszerek szállítását tűzte ki célul, így van ez a pneumatikus működtetésű gravitációs hő- és füstelvezető berendezéseknél is.

Munkánk során sokszor találkozunk elégedetlen megbízóval, akik csak a „sikeres” műszaki átadás-átvétel után szembesülnek azzal, milyen RWA rendszert vásároltak, milyen magas éves üzemeltetési vagy karbantartási költséggel kell számolniuk (például cserélendő CO2 palackok, Druckgasgenerator stb.), nem beszélve a rendszer szavatos alkatrészei cseréje miatt keletkező kiadásokról.

A Colt termékei kínálnak ehhez megoldást, ahol az elsődleges funkció mellett nagy jelentőséggel bír a napi szellőztetési funkció is. Jellemzően a nagy belső hőterheléssel járó technológiát alkalmazó épületeknél, ahol az egyszárnyú, tradicionális füstelvezető kupolák szellőztető funkciója már nem elég. Ezeken a helyeken lehet hatékonyan alkalmazni a Colt zsalus szellőzőit vagy kétszárnyú kupoláit.

A fotókon látható berendezések ugyanazon nyitószerkezettel valósítják meg a hő- és füstelvezetés esetén történő vésznyitást, mint a napi szellőztetési funkció használata esetén. Bevizsgálásokkal igazolható, hogy egy gyári sűrített levegős hálózat által biztosítható 6-7 bar nyomás esetén mekkora erővel rendelkeznek a berendezésekben alkalmazott munkahengerek, vagyis milyen hóterhelésnek felelnek meg (hazánkban ez a követelmény SL250, azaz 250 N/m2). Kialakításuknak köszönhetően mindkét említett berendezés esetében a munkahengerek működtethetőek 6-7 bar nyomású levegővel hő- és füstelvezetésre úgy, hogy nem kell átnyílniuk 170°-ban, ezzel a 3. ábrán látható vezérlés megvalósítható.

A Colt pneumatikus szellőztető vezérlőszekrénye úgy van kialakítva, hogy elsődleges funkciója (a szellőztetés) mellett, ellátja a hő- és füstelvezetési funkciót is. Fontos, hogy a nyitást minden esetben kívülről kell indítani akár egy CO2 palackkal ellátott vésznyitó kazettát, akár egy sűrített levegős légtartályt terveztünk a rendszerhez. Légtartályos nyitás esetén a légtartályok úgy vannak méretezve, hogy a telepített rendszer sűrített levegős igénye (füstelvezetőkben lévő munkahengerek, valamint a kiépített csőhálózat) 6 szorosan van fedezve (háromszori nyitást – háromszori zárást feltételezve): így nem kell cserélendő alkatrésszel számolni, hiszen a légtartályok a központi sűrített levegős hálózatról kapják a levegőt, ugyanakkor el vannak látva visszacsapó szeleppel, tehát az egész gyári sűrített levegős hálózat leállása esetén is tartják a szükséges nyomást, és légmennyiséget.

Végiggondolva a rendszer előnyeit megállapítható, hogy egy sok füstszakaszos rendszer esetén jelentős költségmegtakarítás érhető el, de az is fontos szempont, hogy a rendszer folyamatosan üzemkész a hő- és füstelvezetésre. Akár nyitva van egy esetleges vétlen, vagy valós kioldást követően, akár zárt állapotban, a kioldásra szolgáló légtartályok automatikusan feltöltődnek a gyári sűrített levegős hálózatról.